Mișcarea continuă a apei în natură a stat la baza viziunii artistice, după cum explică coregrafa Simona Deaconescu: „În corpul uman, apa circulă continuu — prin sânge, limfă, lacrimi, transpirație, lichid menstrual. Aceste fluxuri ne mențin în viață, reglează temperatura, ne ajută să ne vindecăm, să simțim, să procreăm. Dacă sunt blocate sau deviate, întregul sistem se prăbușește. La fel se întâmplă și cu planeta: atunci când râurile sunt barate, lacurile golite, mările deviate sau apele relocate, sistemul circulator al Pământului se dezechilibrează, iar conexiunile dintre toate formele de viață se rup. Spectacolul nostru alternează constant între detalii micro și perspective macro, rezultatul fiind o imagine speculativă a unui viitor ciclu hidrologic în care oamenii nu mai încearcă să controleze apa, ci să se miște împreună cu ea“
Procesul de creație al The Choreography of Water a început în martie–aprilie 2025 la CNDB, cu un laborator interdisciplinar, continuând în iulie cu o etapă de dezvoltare site-specific la Copenhaga, în cadrul platformei europene In Situ. La finalul lunii august, artistele au organizat o repetiție deschisă, în care publicul a fost invitat să participe activ la procesul creativ.
Mai multe detalii despre spectacol și următoarele reprezentații – https://www.tangajdance.com/cowevents
Coregrafa Simona Deaconescu lucrează în București între performance, instalație și cercetare speculativă, explorând teme precum marginalitatea, feminismul, virtualitatea și senzația de a exista între timpuri, istorii și realități, cu lucrări prezentate în Europa, dar și în Mexic și Canada. Ioana Vreme Moser, stabilită la Berlin, a fost premiată de două ori la Prix Ars Electronica în 2025 pentru lucrările sale infuzate de experimente în domeniul electronicii și sunetului, iar Simina Oprescu, de asemenea stabilită la Berlin, se concentrează pe acuzmatică și sonificarea datelor.