Reacții din presa internațională după premiera filmului Trei kilometri până la capătul lumii la Cannes
2024-05-24 00:42:32

Trei kilometri până la capătul lumii, în regia lui Emanuel Pârvu, a avut vinerea trecută premiera internațională în Competiția Oficială a celei de-a 77-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes. În urma proiecției zeci de publicații din întreaga lume au ținut să scrie despre film. Mai jos găsiți câteva dintre primele recenzii:

 

„O dramă dură, aspră despre o întreagă comunitate care vrea să-și îndepărteze privirea de la problemele celorlalți și de la propria sa culpabilitate.” – Peter Bradshaw pentru The Guardian

 

„În acest studiu claustrofobic prejudecățile personale și instituționale încolțesc un membru al unei comunități, considerat un ciudat de aceasta. Dacă briza s-ar stinge doar pentru o secundă, s-ar putea să auzi ritmul interior al lui Adi numărând încordat spre șansa sa firavă la libertate.” – Guy Lodge pentru Variety

 

„Regizorul este suficient de încrezător ca povestitor pentru a nu simți nevoia să arate totul. Nu numai că nu vedem atacul în sine, ci doar urmările lui când Adi se întoarce acasă, dar Pârvu îl lasă și pe Adi să iasă din cadru în timpul conversației de noapte cu turistul. Este un dispozitiv inteligent – filmul este povestea lui Adi, desigur. Dar este și a părinților săi (interpretați de Bogdan Dumitrache și Laura Vasiliu), care se chinuie să-și vadă fiul printr-un filtru distorsionant a cine și ce cred ei că ar trebui să fie.” – Wendy Ide pentru Screen Daily

 

„Pârvu și co-scenaristul său, Miruna Berescu, de asemenea producătorul filmului, formează un ansamblu destul de interesant de personaje secundare, inclusiv o proprietară locală de pensiune (Crina Semciuc) care nu ia niciodată detaliile vizitatorilor pentru că nu vrea să plătească taxe, și cea mai bună prietenă a lui Adi (Ingrid Micu-Berescu), care poate fi puțin îndrăgostită de el într-un mod adolescentin.” – Leslie Felperin pentru The Hollywood Reporter

 

„O poveste puternică plină de dramatism. Foarte emoționant.” – Anne Thompson pentru IndieWire

 

„Trei kilometri până la capătul lumii este o abatere binevenită de la stilurile de regie folosite de obicei de majoritatea autorilor selecționați la Cannes. Camera rămâne ferm fixată pe sol pentru cea mai mare parte a filmului, cu încadrare meticuloasă a cadrelor care surprind actori prin ferestre și reflexii în oglinzi, creând scene care sunt adesea stratificate subtil.” – Elisa Giudici pentru The Film Experience

 

„O dramă impecabil filmată” – International Cinephyle Society

 

„Tânărul Ciprian Chiujdea oferă o performanță sfâșietoare.” – Louis-Paul Rioux pentru MediaFilm

 

„În timp ce familia joacă încă un rol central în abordarea psihologică și cinematografică super-metodică și sofisticată a regizorului, ea este absorbită de această dată într-un context puțin mai larg (poate acționând și ca o metaforă pentru starea generală a țării).” – Fabien Lemercier pentru Cineuropa

 

„Trei kilometri până la capătul lumii explorează cum se ciocnesc lumile personajelor din film în urma unui atac brutal” – Christopher Vourlias pentru Variety

 

„Datorită sunetului excelent și a unei interpretări cu siguranță remarcabilă a lui Ciprian Chiujdea, Trei kilometri până la capătul lumii face ceea ce cinematograful poate – și trebuie – să facă: spune adevărul și arată-l lumii care face parte din el.” – Quarta Parete

 

„O dramă emoționantă” – Awards Watch

 

„Un vânt fierbinte și puternic de vară este coloana sonoră primordială pentru Trei kilometri până la capătul lumii – un zumzet de vreme uscată care înghite conversațiile ținute chiar și la mică distanță și care poartă obiecte rătăcite și ușoare departe de locul în care le-a fost menit să aterizeze.” – Guy Lodge pentru Variety

 

„Filmul regizorului român Emanuel Pârvu spune cu finețe povestea banală a unei agresiuni și a consecințelor acesteia.” – Eric Neuhoff pentru Le Figaro

 

„Cred că este un film foarte convingător, m-a impresionat foarte mult.” – Neusa Barbosa pentru CineWeb Brazilia

 

„Nicio întâmplare nu e complet izolată într-un sat atât de mic. Bătaia are puncte de legătură cu atât de multe aspecte ale vieții comunității și ale agenților ei de putere – șeful poliției în pragul pensionării, baronul local ai cărui sunt bătăușii și căruia Drăgoi îi datorează o sumă de bani pe care nu are nicio speranță să i-o înapoieze curând, preotul a cărui autoritate dei ce cred și se tem – filmul lui Pârvu devine o hartă emoțională a comunității pe care o arată.” – Stephanie Bunbury pentru Deadline

 

„Vârful competiției până acum.” – Eric Lavallee pentru ION Cinema SUA

 

„Cred că este o mostră grozavă din ce e mai bun în cinemaul românesc, care îți merge direct în suflet. Este o modalitate fantastică de a vedea peisajul rural ca pe ceva cu adevărat înfricoșător în lumina pură a zilei. Și, din păcate, confirmarea că uneori singura ieșire reală este să fugi de acolo.” – Marc Garriga Reig pentru Catalunya Ràdio

 

„O dramă convingătoare cu un roluri sfâșietoare, această poveste m-a captivat de la bun început și nu m-a lăsat niciodată să ies din ea.” – Matt Neglia pentru Next Best Picture SUA

 

„Un portret al unui mic sat românesc, făcut și mai mic de prejudecăți” – Guy Lodge pentru Variety

 

Îmbunătățită de un ansamblu de cadre și secvențe extrem de dezvoltate (voiceover, vederi ale peisajelor exterioare uluitoare etc.), această pânză de păianjen incredibil de meticuloasă a unui scenariu (scris de regizor în colaborare cu Miruna Berescu) este pe deplin în concordanță cu tradiția cinematografică românească cu toate dilemele ei morale.” – Fabien Lemercier pentru Cineuropa

 

„Emanuel Pârvu și-a făcut o intrare impresionantă în Competiția Oficială a celei de-a 77-a ediție a Festivalului de Film de la Cannes. Trei kilometri până la capătul lumii este o capodoperă. O dramă intensă care ridică problema toleranței în lumea noastră.” – Stéphanie Lannoy pentru Madamefaitsoncinema.be Belgia

 

Filmul produs de Miruna Berescu, prin casa de producție FAMart, îi are în rolurile principale pe Bogdan Dumitrache (Pororoca, Sieranevada, Poziția Copilului), Laura Vasiliu (4 luni, 3 săptămâni și 2 zile), Ciprian Chiujdea (aflat la debut în lungmetraj), Ingrid Micu-Berescu (Aniversarea, Meda sau Partea nu prea fericită a lucrurilor), Valeriu Andriuță (Miracol, După Dealuri).

 

Este cel de al treilea lungmetraj semnat de Emanuel Pârvu, după debutul Meda sau Partea nu prea fericita a lucrurilor care a primit 2 premii la Festivalul de Film de la Sarajevo în 2018, pentru cel ma bun regizor și cel mai bun actor principal (Șerban Pavlu) și lungmetrajul Marocco, selectat la Festivalul de la San Sebastian 2021.

 

Trei kilometri până la capătul lumii este regizat de Emanuel Pârvu după un scenariu semnat de Emanuel Pârvu și Miruna Berescu, imaginea filmului este semnată de Silviu Stavilă (Marocco, Marfa și Banii, Niki Ardelean – colonel în rezervă), montajul de Mircea Olteanu (R.M.N., Bacalaureat, Ilegitim), iar scenografia și costumele de Bogdan Ionescu (Metronom, Dincolo de calea ferată).

 

Din distribuție mai fac parte actorii: Adrian Titieni (Familiar, Bacalaureat, Tata mută munții), Richard Bovnoczki (Balaur, Aurora), Alina Berzunțeanu (Metronom, Q.E.D.), Vlad Brumaru (Marocco, Hackerville) și Radu Gabriel (5 minute, Meda sau partea nu prea fericită a lucrurilor).

 

Filmul este produs de Asociația FAMart cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei și este finanțat de Publicis Groupe Media Bucharest, MMS Communications Romania, OTP Bank Romania, Conceptual Lab by Theo Nissim. Post-producția a fost asigurată de Chainsaw Europe Studio.

Păreri?

 

26 Post Views
0 Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *