Triangle of Sadness, Palme d’Or 2022, în premieră națională la Les Films de Cannes à Bucarest. Ediția a 13-a se va desfășura în București între 21 și 30 octombrie
2022-09-21 10:51:41

Ediţia de anul acesta a Les Films de Cannes à Bucarest, desfăşurată între 21 şi 30 octombrie 2022, e una a certitudinilor. Vremurile sunt în continuare nesigure şitulburi, însă festivalul a devenit, în timp, o constantă, un polde stabilitate în viaţa culturală românească. În ciuda tuturorfurtunilor istorice şi sociale, în pofida tuturor restricţiilor,Les Films de Cannes à Bucarest a reuşit transforme fiecare ediţie într-o sărbătoare entuziastă a cinefiliei.

An de an, fără întreruperi, festivalul a continuat strângătot ce e mai bun din cinema-ul internaţional şi să-l stimulezepe cel naţional. Tonul se la Cannes: timp de 13 ediţii, Les Films de Cannes à Bucarest a observat şi popularizattrendurile lansate de cel mai mare eveniment de film dinlume şi apoi răspândite şi disputate în întreaga lume. A impulsionat actorii şi cineaştii români participe la aceastăfervoare creativă şi i-a pus față în față cu profesionişti dindomeniu. Toate acestea, cu energie, efort, dar şi puţin noroc. Trecând peste frici şi superstiţii de tot felul, propunem o ediție de festival care lasă la o parte poncifele, comoditatea, propaganda, prejudecăţile și spaimele instaurate în mentalulcolectiv de peliculele hollywoodiene.

De la an la an, festivalul a devenit mai ambiţios, mai aventuros, pentru nimic nu e mai puternic ca imaginea înmişcare. Am devenit interesat de regia de film pentru imaginea e foarte, foarte puternică atunci când vine vorbade schimbarea comportamentului uman spunea şi regizorulsuedez Ruben Östlund, laureat cu Palme d’Or în 2022 pentruîncă o capodoperă caustică, inclasabilă, care va fi prezentatăîn cadrul Les Films de Cannes à Bucarest în premierănaţională.

Satire sălbatice”, aşa pot fi descrise filmele unuia dintre ceimai originali cineaşti europeni. Copil teribil al cinematografiei suedeze contemporane, Ruben Östlund nuvrea ca publicul său fie confortabil. El propune un cinematograf al disconfortului, care străpunge în mod hilar pretențiile burgheze și demontează structurile fragile ale societății contemporane.

Personajele lui Östlund sunt invariabil șarlatani vanitoși șiegoiști, care merită fie pedepsiți atunci când un eveniment de viață catastrofal le distruge aparențele de respectabilitate. Bărbații, în special, nu o duc deloc ușor înordinea cosmică a lui Östlund, unde vârful ascuțit al bățuluisău satiric este păstrat pentru a distruge pompozitatea slabăa ego-ului masculin”, scrie site-ul Mubi.com

Filmele sale, brutal de amuzante, subminează cu veselierăutăcioasă imaginea de sine a Suediei, care e păzită custrășnicie ca bastion al liberalismului progresist. Cu o bucurie subversivă, Östlund testează limitele idealurilorsociologice ale națiunii sale, înregistrând adesea de la distanță, ca un fotograf de animale sălbatice care a dat, cuuimire, peste o specie extraterestră

În foarte amuzantul Triangle of Sadness, distribuit înRomânia din 18 noiembrie de Independența Film, câștigătoral trofeului suprem la Cannes, ierarhia socială este răsturnată, dezvăluind relația de prost gust dintre putere șifrumusețe. Un cuplu celebru de fotomodele, Carl (Harris Dickinson) și Yaya (Charlbi Dean), este invitat într-o croazieră de lux pentru cei foarte bogați, condusă de un căpitan de vas dezlănțuit (Woody Harrelson). Ceea ce păreala început instagramabil se termină catastrofal, lăsându-i pe supraviețuitori blocați pe o insulă pustie și luptând pentrusupraviețuire. Această fabulă modernă despre drepturile șidinamica puterii este și o puternică opțiune pentru PremiulOscar pentru cel mai bun scenariu original. La Cannes, Triangle of Sadness a fost unul dintre cele mai discutatefilme ale festivalului. Östlund navighează aici în ape noi, oferind o satiră provocatoare, grotescă și mușcătoare despreeterna luptă de clasă. Absolut dezechilibrat în cel mai bunmod cu putință, garantat că-ţi va stârni suficiente hohote de râs ca te doară stomacul, dar lăsându-te în același timpcu multe lucruri la care te gândești după aceea AlyshaPrasad pentru Room with a View.

Secţiunea Avanpremierele Toamnei se întoarce, mai bogatăca oricând: filmele româneşti ce urmează fie lansate încinematografe vor putea fi văzute în premieră la LFDC.13.Revin şi programele Managing Talents, care se adreseazăcu precădere nevoilor comunităţilor de actori, WiP Work in Progress o iniţiativă care îşi propune expună proiectelede film încă în lucru ale unor cineaști români profesioniştilordin industria de film internaţională.

Proiecţiile celor mai premiate filme de la Cannes de anulacesta se vor desfăşura la Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului și Cinemateca Eforie.

Și la ediția de anul acesta vom omagia unul dintre autoriiinternaționali cu o retrospectivă, în prezența sa. În curândvom dezvălui cine este acesta, care sunt ceilalți invitați de marcă pe care îi vom avea prezenți la București, noi detaliidespre selecția din acest an dar și despre edițiile locale ale festivalului.

Acestea fiind spuse, vă invit cu drag, apoi vă aștept cu impresii!

0 Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *